6 Aralık 2013 Cuma

ÇARŞIDAN ALDIM BİR TANE EVE GELDİM BİN TANE...

Bilmecenin cevabı: 



       BeHeR-Tasarımı takip edenler ''bunu düşünmüştür'' narla ilgili bir çalışma var.


Önce biraz nar ve narın faydalarından bahsedelim.

Nar, potasyum ve demir minerali ile C vitamini açısından çok zengin.  B1, B2 vitaminleri ile kalsiyum ve fosfor mineralleri içeriyor.

Enerji vererek yorgunluğu gideriyor. Vücudu, kalbi, mideyi ve diş etlerini kuvvetlendiriyor. Çarpıntıyı gidererek harareti kesiyor. Mide iltihabı ve ağız yarası için faydalı. Bağışıklık sistemini güçlendirerek, kanser hücrelerinin gelişmesine engel oluyor. Kandaki kolesterol oranını ve tansiyonu düşürüyor. Damar setliğini önleyerek, damarları açıyor.  Bu özellikleriyle kalp ve damar dostu. Kandaki şeker seviyesini de dengeliyor.
Cilt sağlığı için de faydalı. Nar suyu, sesi açıyor.  Menopoz şikayetlerini azaltıyor. Ayrıca, artrit ve eklem ağrılarını dindirmeye birebir.

Açıkçası nar bin derde deva. Özellikle ülkemiz bu meyve açısından çok şanslı. Bizim evde sık sık tüketilen bu meyvenin tanesi, suyu, kabuğu dahil tüketiliyor. Çekirdeği ise asla zay edilmiyor.
Narın, kabuklarını ve katı meyve sıkacağından geçirerek suyunu sıktığımda parçalanan çekirdekleri de kurutuyorum. Aşırıya kaçmamak şartı ile çekirdekleri,  kabuklarla birlikte    çayıma karıştırıyorum.
Aklıma gelen yeni  fikir ise bu parçalanan çekirdekleri sabuna karıştırarak kullanmak. Sonuç gayet başarılı. Sizlerle paylaşmak için kurumasını bekledim.  Görüntü güzel kullanırken ''masaj'' hissi veriyor. Benim cildim çok hassas değil ancak yine de yüz bölgesinde kullanmamakta fayda var.

Sizlerde deneyin...  Fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum....

 
 

 
 
 
 
Vanilya kokulu DOVE kullandım.
 
 
 
 


 
Püf Noktası: Sıcak suyu azar azar ilave etmelisiniz!
 
 
 
 
 

 
Hava akımı olan bir yerde kurumaya bırakabilirsiniz.
 
 
 
 
 


 
 

BU YIL
 
KAPINIZ HEP GÜLEN YÜZLERE AÇILSIN
 
 NARIN BEREKETİ EVİNİZE SAÇILSIN...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder