11 Haziran 2013 Salı

HANGİ SAYFADA KALMIŞTIM?

         


                        



               Yaz tatili yaklaşıyor. Çocuklarımız tatili hak ettiler. Birçok çocuk, ailesiyle  daha fazla paylaşımda bulunacak. Bu süreçte, çocuklarımızla  eğlenmek, öğrenmek hepsinden önemlisi kaliteli zaman geçirmek için, kitap ayraçları yapabiliriz diye düşündüm. ''Bunu ben de düşünmüştüm'' diyorsanız haydi birlikte yapalım...

               Bir çok materyalden kitap ayracı yapılabilir. Çalışmalarda ekonomik olması  ve ürün temininin kolaylığı benim için önceliklidir. Kırtasiyelerden bulabileceğiniz A4 boyutlarında PVC (laminasyon film) kaplamalar ucuz ve kullanımı kolay olacaktır. Anlaşıldığı üzere en önemli materyalimiz. Bu, kimliklerimizi kaplattığımız malzeme. Gerisi, size kalmış ne isterseniz o.





Eski pullar, kurutulmuş çiçekler, sevdiğiniz fotoğraflar, kumaş parçaları, sakladıysanız çocuğunuzun bebeklik saçı, anısı olan biletler, gazete yazıları vb. olabilir. Ben oğlumun dergilerinden sakladığı, ''garip ama gerçek'' sayfalarından ve kendi renkli kağıtlarımdan faydalandım.







İşaretli yerden dikkatlice PVC kaplamayı kesin. Bu aşamada, isterseniz farklı biçimlerde tasarlayabilirsiniz. Daire, kalp gibi. Sıra, içine koymak için gerekli materyallerde...



Dergi kağıtlarının,  sevdiğim yazılarını  kontür çizgilerinden kestim. Bu işlemi, her yaştan çoçuk severek yapacaktır. Delik zımba ile bir çok konfeti hazırladım. Çok eğlenceli, baktım hızımı alamamışım, renkli gördüğüm ne varsa kestim...



En zevkli bölüm.... Çocuklar bunu çok seviyor. PVC kaplamanın arasına  istediğiniz düzenlemeyi yapabilirsiniz. Ancak  arkasının görüneceğini unutmayın!


Hepsi tamam mı? O halde, ayraçlarınız ütüye hazır. Sert bir zemin üzerinde daha başarılı sonuç alınıyor. Bu  nedenle  mutfak tezgahına, eski bir çarşafı 3-4 kat serebilirsiniz. Ayraçları, çarşafın arasına yerleştirin. Dikkatli olmalısınız zeminde, ayraçta zarar görmemeli. Ütünün buharını kapatın, pamuklu ayarına getirin, her yüzü için 10 kadar sayın. PVC yapıştı diyorsanız, soğuması için biraz bekleyin.  Sivri köşeleri yuvarlak olarak kesin ve düzeltin.



Şimdi süsleme zamanı....




Ne isterseniz kullanabilirsiniz. İsterseniz, ayraçlar sade şekilde kalabilir!













İYİ OKUMALAR...SEVGİYLE KALIN...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder